Antibiyotik kullanımı sonrası ishal problemi

By | Aralık 5, 2017

Günümüzde bir çok hastalık için gerekli olmadığı halde Antibiyotik kullanılmakta yada gereğinden çok ağır dozlarda Antibiyotik alınmaktadır. Bir çok hasta Antibiyotik kullanımı sonrası ishal problemi yaşamaktadır.

Antibiyotikler zararlı bakterileri öldürmek için doktorlar tarafından reçete edilirler .Bir çok bakterinin gereksiz ve aşırı doz verilen Antibiyotik yüzünden direnç geliştirmesi  yüzünden git gide daha kuvvetli ve daha yüksek doz antibiyotik kullanılmakta bağırsakta bulunan faydalı mikroplar da antibiyotikten zarar görmektedir.Bu durum kendini halsizlik yorgunluk ishal gibi belirtilerle göstermektedir.Antibiyotik kullanımı sonrası yararlı bakterilerin yerine konulabilmesi için doktorlar. Yağlı, şekerli yenmemesini. Günde en az 8-10 bardak su içilmesini. Bol miktarda Kefir içilmesi. Tavuk göğüs eti haşlaması, patates püre, kimyon, demli şekersiz çay tüketilmesini. Ayrıca maden suyunu-normal suyla karıştırıp gazını alarak  içilmesini tavsiye ediyorlar. Ayrıca bu yapılanlar sonrası 2-4 gün içinde azalma olmazsa hemen doktora gidilmesi mutlaka gereklidir.

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*